Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Jak należy poprawić mechanikę KC |
Poprawiać już istniejącą |
|
78% |
[ 11 ] |
Stworzyć ją całkiem od nowa |
|
21% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Pest
Prawie Kontestator
Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ravnica
|
Wysłany: Śro 20:45, 24 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie grałem jeszcze w KC ale z tego co piszecie to wynika że mechanika jest dosyć ... poważna.Nawet w Fallout ( gdzie oblicznia szansy trafienia itp wykonywał procek jako że Fall wzięty był z prosto z pieca) wszelkie zasady jakie mają niewielki wpływ na grę albo są "pseudo radosmym " rozbiciem innej tabelki ignorujemy albo jeżeli dana zasada może znaleść zastosowanie -ujednolicamy z innymi.tak jest znacznie łatwiej.Prozak powinieneś pamiętać jak pytałeś się jak to jest z obliczaniem obrażeń : podam przykład ale zaznaczam że te zasady już zostały zastąpione zupełnie nowymi.
"Pankracy wali do zioma z wyrzutni rakiet. kostki pokazały że ziomal oberwie.no to patrzymy na pancerz.mamy 5 typów odporności i szukamy kolumny " expolde resistance".mamy tam 8/35%. pankracy wyrzucił na kostkach 67 pkt. obrażeń . i tu zaczyna się liczenie. 67 zmniejszamy o 8 a potem to co zostanie zmniejszamy o 35%.to co otrzymamy to ilość obrażeń jaką ziomal przyjmnie w ciasto. hardcore no nie? ale to jest jeszcze zbożnie, bo jak gracze mieli lepsze pancerze lub ktoś rzucił krytyka to była jazda. nie powiem ale znam ludzi którym to odpowiadało ( potrzeba precyzyjnego przeliczenia wszelkiegio typu parametrów)na szczęście to juz nie istnieje i teraz oblicznie dmg jest szybkie jak kibic ŁKSu w sektorze Widzewa"
Jeżeli mechanika KC stanowi część uroku samej giery to powinno się ją zostawić albo chociaż zmodyfikować pewne elementy na potrzeby graczy.nie powinna przeszkadzać ot co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Prince of Darkness
Weteran Pyskusji
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:02, 25 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ciekawy post, ale nie pomyliłeś działów? Co prawda nie mamy tu "Fallout", ale są istnieje "Insze systema" - przykład obliczania obrażeń nijak ma tu się do KC, podobnie falloutowski muszkiet i karabin gausa opisywane przez Ciebie w dziale Warhammer. Postu przenosić, odchudzać ani likwidować nie będe, ale nie pisz o Falloucie w KC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
^sadam
Weteran Pyskusji
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: skądinąd Płeć: Topór
|
Wysłany: Czw 12:43, 25 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ale to jest post jak najbardziej na temat.. poprostu odniósł i porównał mechanikę w Falloucie i KC. Taka ciekawostka, że w KC nie jest jeszcze tak źle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shila
Kontestator Jakich Mało
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Katowice/Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:15, 25 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja bardzo lubię KC a mechanika żadnych trudności mi nie sprawia w sumie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Banan
Weteran Pyskusji
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Banalandia
|
Wysłany: Pią 9:55, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jeżeli mechanika KC stanowi część uroku samej giery to powinno się ją zostawić albo chociaż zmodyfikować pewne elementy na potrzeby graczy |
Jeżeli mam grać w jakiś system dla mechaniki to na pewno nie będą to KC
A próbowałaś Shila sama keidyś wylosować sobie postać, albo podnosiłaś sama poziom? Bo jak MG mówi rzuć sobie na Prezencję to jest wszysko spoko ale jak już dochodzi do walki to już nie robi się tak miło.
P.S. PofD, wiem że celem twojego postu było unikanie w przyszłości pisania przez użytkowników postów nie w temacie ale zważ że przez to prawie zaczęła się nowa dyskusja która z KC miała niewiele wspólnego. Wydaje mi się że lepszym sposobem byłoby powrócenie do początkowej dyskusji lub dodanie czerwonego komentarza pod postem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pest
Prawie Kontestator
Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ravnica
|
Wysłany: Pią 19:57, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ktoś lubi mechanike i babranie sie w najdrobniejszych szczgółach to prosze bardzo.dałem tylko przykład na dowód ze z KC nie jest jeszcze tak żle.taaa. a może wszelkie mechaniki powinno sie wywalić od razu do klopa i niech sesja zmieni sie w spotkanie zależne od humorów uczestników.jaki lol...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tan Sssandor
Pomocnik Zastępcy Ciury
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Topór
|
Wysłany: Śro 18:55, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
a mnie mechanika w ogóle nie przeszkadzała - problem sie pojawiał przy dwudziestym poziomie bohatera, kiedy niektóre statystyki były = 200 czy 300, wtedy np. nie trafić przeciwnika mogłem jedynie przy krytyku w siebie ;]
szkoda, że Artur Szyndler nie mógł dokończyć swego dzieła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy Płeć: Topór
|
Wysłany: Czw 21:16, 28 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Mechanika w czasie gry nie jest tak męcząca jak losowanie postaci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ślimak
Niby-to Admin
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza pleców Płeć: Topór
|
Wysłany: Czw 21:24, 28 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
To nie jest losowanie - to jest wykuwanie, budowanie, rzeźbienie... w każdym razie ciężka praca...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy Płeć: Topór
|
Wysłany: Czw 21:26, 28 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
To jest przede wszystkim liczenie - to jest dopiero ciężka praca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rijel
Kontestator Jakich Mało
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pią 9:19, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
"Dysmatematycy" ! Ciekawe jak to się ma do zasad Ślimaka? I czy możliwe byłoby wyleczenie Was z tej przypadłości!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ślimak
Niby-to Admin
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zza pleców Płeć: Topór
|
Wysłany: Pią 11:00, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jedna rzecz nie potrafić liczyć a inna nie lubić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prince of Darkness
Weteran Pyskusji
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:05, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Miło było grać w KC. Kiedyś... gdy nie było innych konkurencyjnych systemów. Ancient Topory grywały w 1-szą edycje. Nie mieliśmy problemów z liczeniem. Dodam nawet, że celowo sami wprowadzaliśmy komplikacje stosując własne alternatywne rozwiązania zwiększające szczegółowość. Z uwagi na to, że mało kto dotrwał do POZ 10 i wyżej nie dochodziło u nas do mega-giga-patologii (choć patologie się zdarzały ).
Trzy największe minusy KC to:
- mała innowacyjność (brak ciekawego, oryginalnego i spójnego świata)
- dużo zapożyczeń (niektórzy powiedzą, że 99% ) z D&D i AD&D
- nadprodukcja autora (nie ma w ukończonych zasad a autor mnoży bestiariusz na kilkaset tomów, świat jest niczym kosmos gdzie - opisana jest jedna jedyna wysepka będąca 1/1000000.....00000 całości., gigantomania...).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jankoś
Mistrz Świata i Okolic
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z najpiękniejszego miasta na świecie czyli z Rawy Płeć: Topór
|
Wysłany: Pią 12:23, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Sporą część tych braków jeśli nie większość znika dzięki II edycji. Tej książkowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rijel
Kontestator Jakich Mało
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Pią 12:29, 29 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Prince of Darkness napisał: | Trzy największe minusy KC to: |
Prince of Darkness napisał: | - mała innowacyjność (brak ciekawego, oryginalnego i spójnego świata) |
Tu bym się nie zgodził, trochę w miarę oryginalnych pomysłów tu jest (osadzenie akcji we wczesnym średniowieczu, panowanie orków, sporo różnych, mniej lub bardziej udanych, ale mimo wszystko ciekawostek)
Prince of Darkness napisał: | - dużo zapożyczeń (niektórzy powiedzą, że 99% ) z D&D i AD&D |
...i Warhammera też
Prince of Darkness napisał: | - nadprodukcja autora (nie ma w ukończonych zasad a autor mnoży bestiariusz na kilkaset tomów, świat jest niczym kosmos gdzie - opisana jest jedna jedyna wysepka będąca 1/1000000.....00000 całości., gigantomania...). |
Największy z największych minusów. Gigantomania prawie na miarę Katu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|