Forum Topory Strona Główna Topory
Rawskie forum RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak by tu zmienić mechanikę?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Kryształy Czasu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Sob 1:07, 11 Lis 2006    Temat postu: Jak by tu zmienić mechanikę?

Każdy wie że mechanika w KC jest straszna i zupełnie nie grywalna. To moży by ją tak zmienić? Uratować system przed całkowitym zapomnieniem uproszczając mechanikę i skracając czas losowania postaci?

Pozmniejszać większość wartości bo zanim człowiek policzy obrażenia to trochę schodzi (np. na k100 wypada 21, czyli od naszych obrażeń -284 odejmujemy 29 mnożymy przez 125% bo mamy podwójną biegłość czy inne cóś i to wszystko należy odliczyć od żywotności której jest 472). Z taką walką nie da się nic zrobić a jest to tylko oblicznie obr. nie mówiąc potem o odliczaniu jakiś obron i wyparowań.

Nie mówiąc losowaniu postaci co zajmuje z godzinę.

Coś trza z tym zrobić bo pierwszy polski system pójdzie w zapomnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince of Darkness
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:01, 11 Lis 2006    Temat postu:

Krysztaly Czasu pierszym polskim systemem? Raczej Wolnym tłumzczeniem z D&D i AD&DSmile Lata graliśmy w KC i do liczenia dało się przyzwyczaić. Po co zmieniać mechanike w systemię w którym oprócz chakterystycznej mechaniki, komplikacji zasad (a częściowo ich braku) nic nie ma? czy tzreba robić rewolucje masakrować 99% systemu by nie poszedł w zaopmnienie skoro normalnie nie jest on tegowart bez tych zmian.
Dochodze do wrażenia, że istnieje w świecie RPG moda/choroba (wybrać najlepsze Smile ) na "naprawianie" systemów, tworzenie rewelacyjnie nowej mechaniki itp. Po co? Słomiany zapał zazwyczaj szybko mija, a robota staje się niepotrzebna. Znacznie prostszym rozwiązaniem jast np. przeniesienie świata z jednego systemu do pozbawionej niepotrzebnych dodatków mechaniki innego, lub np pod d20.
A losowanie postaci? Hmmm... ono było całkiem miłe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Sob 12:05, 11 Lis 2006    Temat postu:

Znawcą KC nie jestem tym bardziej D&D i AD&D ale o podobieństwie obu systemów wiem dopiero z forum, wcześniej nie zauważyłem jakiś wielkich podobieństw które by mogły sugerować że KC są oparte na D&D może oprócz faktu że oba systemy z założenia są nastawione na siekanie potworów i zdobywanie magicznych artefaktów ale światy są dla mnie zupełnie inne.

Wracając jednak do tematu mechaniki.
Nie chce do KC tworzyć nowej rewolucyjnej mechniki ajedynie uprościć starą. Nie ma sensu dodawanie, dejmowanie, mnożenie i dzielenie jakiś astronomicznych liczb jeśli można to samo zrobić na mniejszych liczbach i po połowie tychwszystkich działań.

A jeśli chodzi o zmienienie mechniki na już istniejącą.
Zauważ ile uroku starciłby ED gdyby zamienić w nim mechanike na naprzykład d20. Mechanika mimo że nie widać tego na pierwszy rzyt oka nadaje charakterystyczny smak systemowi. Tylko czy musi być tak skąplikowana??

Mnie na przykład skręca gdy muszę wylosować postać albo podnieść poziom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince of Darkness
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:29, 11 Lis 2006    Temat postu:

Banan napisał:


A jeśli chodzi o zmienienie mechniki na już istniejącą.
Zauważ ile uroku starciłby ED gdyby zamienić w nim mechanike na naprzykład d20. Mechanika mimo że nie widać tego na pierwszy rzyt oka nadaje charakterystyczny smak systemowi. Tylko czy musi być tak skąplikowana??


Nikt nie każe Ci ujednolicać mechaniki w systemach. Skoro ED ma niezłą nie ma sensu jej zmieniać. KC to setki tabel, wariacji z przeliczaniem współczynników, typów obrażeń, wyparowań i niemal nic więcej. Przerabianie mechaniki to jak amputacja 99% KC Smile I tu pojawiają sie 2 wnoski:
- skoro wyrzucenie mechaniki z KC = amputacji tych "99%" systemu to czy KC zostanie KC?
- czyw warto marnować tyle czasu (a zmiana mechaniki w KC na sensowną, poprawienie wszystkiego itp. to kolosalna robota) na system który nie ma szans (nawet po liftingu) z innymi systemami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sąsiad
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Twierdza krasnoludzka Tatar

PostWysłany: Sob 12:35, 11 Lis 2006    Temat postu:

Banan napisał:
Tylko czy musi być tak skąplikowana??


Wszystko jest "skąplikowane". Język ojczysty też Laughing

Earthdawn, pomimo skomplikowanej Wink mechaniki, zdobył moje uznanie i szacunek. To spójny świat, a część techniczna jest świetnie dopracowana (talenty, umiejętności + tam jakieś dyscyplinarne). Z jednej strony traci się mało czasu na skalkulowanie, jakich kości użyć, z drugiej zaś turlanie np. czterech kostek jednocześnie jest miłym doznaniem. Nawet ja bym mógł opanować zasady, gdybym wczytał się w podstawkę. A to już dużo.

A KC - bez komentarza. Kumaci znają moją opinię Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Wto 12:23, 14 Lis 2006    Temat postu:

Prince of Darkness napisał:

skoro wyrzucenie mechaniki z KC = amputacji tych "99%" systemu to czy KC zostanie KC?


Chyba zostały nam przedstwaione dwa zupełnie inne obrazy KC. Ja tam w KC dostrzegam wiele charakterystycznych cech. Czy ja chcę wyrzucać mechanikę??? ja myślałem nad jej uproszczeniem. I uważam że KC to nie mechanika a świat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Wto 19:24, 14 Lis 2006    Temat postu:

O naprawianiu mechaniki do systemów wszelakich a do KC w szczególności:

"TO JEST DAREMNE!", że tak zacytuję imć Miglanca czy tam kogoś z jego bandy.

Moim zdaniem mechanika KC jest tak spieprzona, że się jej nie da naprawić, z drugiej strony jednak ponoć nie da się tylko otworzyć parasola w dupie. Załóżmy jednak, że ktoś się upiera i to robi. Ja się nie podejmuję bo mnie osobiście naprawa mechaniki w KC przerasta i przeraża zarazem. Starczy, że przerobiłem mechanikę do Wiedźmina. Teraz ku przestrodze dla tych, którzy przerabiają mechaniki do systemów. Najważniejsze pytanie brzmi nie "jak" tylko "po co". Przerabiasz mechanike, robisz nowe zasady i co? I nic? Narobiłeś się a tu co następuje:

a) MG nie korzysta z twoich przeróbek bo nie chce mu się przrabiać każdej przygody, która nie jest jego autorstwa na twój system.

b) koledzy nie znają twojej mechaniki i jej nie stosują, względnie nie chce im się przerabiać swoich postaci (i liczą czy na zmianie zyskają czy stracą współczynniki, jak stracą to zapomnij)

c) obce osoby, z którymi grasz na konwencie nie kumają co chcesz od ich ulubionego systemu

d) twoja mechanika to kilka (a w przypadku KC conajmniej kilkadziesiąt) straconych godzin życia które wylądowały w lamusie.

Moja mechanika do wiedźmaka leży na oficjalnej stonie od jakichś 2-3 lat stawiam dolary przeciw orzechom, że nikt z niej nie skorzystał - nawet ja, a prowadziłem dwie czy trzy sesje od tamtego czasu.

Offtopic 1: Zgadzam się z Tomkiem KC to po pierwsze trup, którego nie ma po co ratować, po drugie zaś jest generalnie kalką AD&D (czyli dokładnie D&D 2 ed.) Nie widzisz podobieństw robaczku? Mechanika d20 zamieniona na d100 z tym samym systemem rozwoju cech ponad maksymalną dla kostki co doprowadziło do absurdalnie wysokich współczynników oraz idiotycznego rzutu +/-k50. Zerżnięty żywcem system charakterów. Prawie identyczne rasy i profesje, z zerżniętym żywcem systemem kastowym. Zerżnięty system bóstw - jeden charakter - jeden bóg. Niemal żywcem zerżnięty bestiariusz - smoki i martwiaki niemal identyczne! Większość czarów z KC ma swoje odpowiedniki w AD&D. Mało? Mogę poszukać więcej.

Offtopic 2: Przebogaty opis świata w KC: 2 mapki legenda o kryształach czasu, Katany rządzą, Orki pany, 10 miast na kontynencie z czego każde opisane na 3 linijki (Tagara szara - rządzą ludzie, mieszkają orki, ludzie, elfy). Za to wiemy jak się nazywa szef każdej gildi w stolicy, jaki ma poziom doświadczenia itd. itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ślimak dnia Wto 21:43, 14 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Wto 21:35, 14 Lis 2006    Temat postu:

Nigdy nie zagłębiałem się w księge do KC ale to co zostało mi przedstawione na sesji u Jankosia było znacznie bardziej rozbudowane i tworzyło śwait orginalny i nie podobny od D&D.

Dodatkowo gramy u Jankosia dość regularnie właśnie w KC i mam dosyć atrybutów o wartości 200 czy jakiś setek dziwnych tabel.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Wto 21:40, 14 Lis 2006    Temat postu:

Sesja ma się zazwyczaj tak do systemu jak kapeć do gęby, a miarą oceniania systemu jest to co ci dają do ręki a nie to co z tym zrobisz. To co z tym z robisz to miara tego jakim jesteś MG/Graczem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kraszan
Niby-to Admin



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:34, 15 Lis 2006    Temat postu:

Hmm. postaram sie w niedługim czasie zacząć bronic KC. na starym forumku było alternatywne liczenie wsiego w KC. idzie sie przyzwyczaic. Ja mechanike starą kcetową pojąłem i nie miałem z nią problemów, a natomiast w ED ciągle wylaza nam jakieś wałki z kalibankiem ( a to czegoś nie dodamy i jest bida hhehehe).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Śro 16:37, 15 Lis 2006    Temat postu:

kraszan napisał:
Hmm. postaram sie w niedługim czasie zacząć bronic KC. na starym forumku było alternatywne liczenie wsiego w KC.


Ale po co? Stoisz na straconej pozycji bo chcesz bronić czegoś czego obronić się nie da. To tak jakbyś próbowł bronić trabanta na nowoczesnym forum motoryzacyjnym. A w KC i tak będziemy grać bo nasi ulubieni MG mają do nich sentyment i "o zgrozo" chcą je prowadzić. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Banan
Weteran Pyskusji
Weteran Pyskusji



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banalandia

PostWysłany: Czw 9:25, 16 Lis 2006    Temat postu:

Więc jeśli nasi ulubieni mistrzowie gry mają i tak będą nam prowadzić KC to czemu nie umilić sobie trochę rozgrywki ułatwiając mechnikę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ślimak
Niby-to Admin



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza pleców
Płeć: Topór

PostWysłany: Czw 9:38, 16 Lis 2006    Temat postu:

Temu, że nie będą tego stosować. Ja mam takie podejście - chcesz toto prowadzić, sam sobie licz Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k8
Kontestator Jakich Mało
Kontestator Jakich Mało



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawa Maz.
Płeć: Topór

PostWysłany: Nie 16:28, 26 Lis 2006    Temat postu:

Heh no ja tez u Jankosia gram w KC,chociaz czy to jest KC to do końca nie wiem. Leży tam taka niebieska ,posklejana, cienka podstawka i zaglądamy do niej czasem. Dziadek ma swojej starej tajnej teczce masę jakiś dziwnych tabelek i tyle, po prostu gramy. Każdy ma jakiś tam ogólny pogląd na świat i bóstwa ... a czy używamy mechaniki pierwotnej czy zmienionej...nie wiem. Druzyna jest bardzo osobliwa i przeszła już nie jedno. Po prostu RPG!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kraszan
Niby-to Admin



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:26, 01 Gru 2006    Temat postu:

niebiska teczka jest ku......r...wa świeta i jest moja. to pierwszy podręcznik tego systemu jaki istniał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Topory Strona Główna -> Systemy / Kryształy Czasu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin